close

Belgium is well known in the world over for its cuisine. Many highly ranked Belgian restaurants can be found in the most influential gastronomic guides, such as the Michelin Guide.Belgians love waffles and french fries. Contrary to their name, french fries also originated in Belgium. 

Brands of Belgian chocolate and pralines, like Callebaut, Côte d'Or, Neuhaus, Leonidas, Guylian, Galler and Godiva, are world renowned and widely sold.

Belgium produces over 500 varieties of beer. The Trappist beer of the Abbey of Westvleteren has consistently been rated the world's best beer.The biggestbrewer in the world by volume is Anheuser-Busch InBev, based in Leuven, Belgium.-節錄Wikipedia

最近有幾個特別想去的國家,首當其衝就是FRANCE,再來呢?還有許多跟人生規劃有關的國家,不論其他,但Belgium絕對是榜上有名的。
問我為什麼會想去Belgium呢?看看介紹就知道了。先不論我愛他的BEER,chocolate~wikipedia居然寫Belgians愛french fries,因為據推論這很有可能是Belgians發明的,身為馬鈴薯的愛好者,我當然一定要去啦!不過比利時的主要語言是荷蘭語和法語,又是個高難度的挑戰,不管啦,說什麼這一定會成為我必去的點啦!(一個國家的特色美食都剛好是我愛的,這是件多難得的好事呀!!

20091011Belgium.jpg

話說我有多愛吃薯條,看我在西藏天天一包薯條,外加買薯條買到離開西藏還拍了賣薯條的西藏女孩,就知道我真的愛薯條~半夜看到薯條~真讓人難以自拔呀~~~逃走中!!(一包只要一元人民幣的土豆哪裡找呀~~~~~呀~~~呀~~~)

arrow
arrow
    全站熱搜

    yakutosho 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()